Endringsmelding

Alt du trenger og vite om endringemeldinger

I denne artikkelen vil vi forklare hvordan du kan fylle ut endringsmeldinger digitalt på mobil.

For å opprette et nytt skjema på mobil klikker du først på «Media» i menylinjen øverst til høyre på skjermen. I menyen som kommer opp velger du «Opprett skjema». 

Du velger så hvilket prosjekt skjemaet skal knyttes til, under modul velger du «Kvalitetssikring» og under kategori velger du «Endringsmelding».

Trykk så på «Start utfylling».

Øverst i skjema velger du aktuell dato og fyller så ut de relevante feltene nedover i skjemaet.

I skjemaet for endringsmelding er det en funksjon som lar deg liste opp eventuelle endringer i forbruk av varer og/eller tjenester knyttet til prosjektet. Her kan du enkelt føre opp dette radvis ved å klikke på «Legg til rad» og fylle ut feltene i skjemaet.

Avslutningsvis finner du felter for signatur av entreprenør og byggherre, samt mulighet til å velge dato og sted for signatur.

Når du er ferdig med utfyllingen trykker du «Lagre» og skjemaet ligger nå lagret på det prosjektet du valgte innledningsvis.

NB! Det er mulig å gjennomføre en delvis utfylling av skjemaet for så å hente det opp igjen på et senere tidspunkt og fullføre utfyllingen.