Rapport uønsket hendelse (RUH)

Alt du trenger og vite om hvordan RUH fungerer

I denne artikkelen vil vi forklare hvordan du kan fylle ut rapporter om uønskede hendelser (RUH) digitalt på mobil.

For å opprette et nytt skjema på mobil klikker du først på «Media» i menylinjen øverst til høyre på skjermen. I menyen som kommer opp velger du «Opprett skjema».

Du velger så hvilket prosjekt skjemaet skal knyttes til, under modul velger du «Kvalitetessikring» og under kategori velger du «RUH».

Trykk så på «Start utfylling».

Øverst i skjema velger du aktuell dato og fyller så ut de relevante feltene nedover i skjemaet. 

I enden av skjemaet har du mulighet til å legge til bilder. Ved å trykke på de blå pluss-tegnene får du valget mellom å ta et nytt bilde med kameraet i telefonen din eller å legge til et bilde du har lagret fra tidligere. Du kan også legge inn en bildetekst sammen med bildet.

Når du er ferdig med utfyllingen trykker du «Lagre» og skjemaet ligger nå lagret på det prosjektet du valgte innledningsvis. 

NB! Det er mulig å gjennomføre en delvis utfylling av skjemaet for så å hente det opp igjen på et senere tidspunkt og fullføre utfyllingen.