Sjekklister

Alt du trenger og vite om hvordan sjekklister fungerer

En svært nyttig funksjon i Goliath Systemer er muligheten for å lage og fylle ut sjekklister. Dette gir deg og dine ansatte muligheten til å dokumentere deres arbeid på en enkel og effektiv måte.

I denne artikkelen vil vi gjennomgå hvordan man fyller ut en sjekkliste på mobil.

For å fylle ut en sjekkliste på mobil åpner du Goliath på din telefon og velger "Media" i menyen øverst. Du trykker så på "Opprett skjema" for å starte utfyllingen.

NB. Det finnes alternativer til hvordan en sjekkliste kan startes via prosjekter hvis man befinner seg inne på et prosjekt i stede for ute på hoevdsiden.

I menyen for utfylling velger du hvilket prosjekt listen skal tilknyttes, kategori og så hvilket skjema du ønsker å fylle ut. Trykk så på "Start utfylling".

NB! Dersom du ikke har noen skjemaer tilgjengelig for utfylling må leder i virksomheten aktivere de relevante skjemaene. 

Når du skal fylle ut en sjekkliste kan du først legge inn en generell kommentar for hele listen i fritekst. Dette gjør du ved å klikke på feltet som heter "Kommentar" øverst i listen.

Når du skal fylle ut hvert enkelt punkt på listen ligger disse som standard "IR (Ikke relevant)". For at du skal kunne fylle ut punktet og det skal komme med på oppsummeringen må du først markere dette som "OK".

På punktene du ønsker å fylle ut som du markerer "OK" kan du legge til et bilde, en kommentar eller markere et avvik. For å utføre en av de 3 handlingene trykker du på det aktuelle symbolet til det bestemte punktet.

For å knytte et eller flere bilder til et bestemt punkt trykker du på "Bilde" på det aktuelle punktet. Klikk på de blå rutene for å legge til bilder på dette punktet.

Du kan også legge til en kommentar eller et avvik på et punkt. Dette fungerer på samme måte, trykk på enten "Kommentar" eller "Avvik" og fyll inn den teksten du ønsker å legge til punktet.

NB! Dersom du lagrer avvik på et eller flere punkter opprettes det automatisk avviksmeldinger som administrator eller prosjektleder blir varslet om og må håndtere.

Når du er ferdig med å fylle ut de punktene som er relevant trykker du "Lagre skjema" i nederste høyre hjørne. Skjemaet lagres da under valgt prosjekt og kan hentes opp av andre prosjektdeltakere både på mobil og på desktop.

På menyen for sjekklister kan du velge å slette eller endre skjemaet på et senere tidspunkt.